اعتراضات فراوان به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند اعتراضات به تازگی وی در کشور گفت: شروع این کارها به عنوان اعتراض بود. اعتراض حق مردم، گروه ها و سطوح مختلف جامعه است و در فضایی که قساوت رخ می دهد باید برای انعکاس مطالبات مردم انتقاد کرد اما متأسفانه رفته رفته همه چیز از روند اعتراض فراتر رفته و به تحقیر تبدیل می شود. ایجاد حرمت و ناامنی و آسیب رساندن به اموال عمومی البته معتقدیم اینگونه افراد باید هدایت شوند.

پاکمهار تصریح می کند: همچنین فضای مجازی نقش مهمی در روشن شدن روزها دارد به تازگی و در این زمان عده ای از طریق این مکان اوضاع را وارونه می بینند و علیه امنیت کشور فعالیت می کنند. دشمنان ساکت ننشستند و با دسیسه های خود، اهداف و آرمان های نظام را زیر سوال بردند و حوادث را آن طور که می خواستند رقم زدند.

وی گفت: البته چنین حوادثی مربوط به امروز و دیروز نیست و 43 سال است که با چنین تلاش هایی علیه جمهوری اسلامی مواجه بوده ایم. غرور بر دیگران سعی در تعرض به نظام کشورمان دارد. علاوه بر این، برخی کشورهای اروپایی و مستاجران منطقه نیز از ادامه ناامنی در ایران حمایت می کنند.

نماینده مردم بزنارد در شورای اسلامی به واقعیات اشاره کرد به تازگی از دستاوردهای این دوره غفلت کرد. در زمینه درمان نیز اخیرا شاهد فناوری درمان سرطان خون از طریق سلول های بنیادی در کشور بوده ایم و تنها دو کشور این قابلیت را دارند.

پاکمهر با تاکید بر اینکه بدبختان و دشمنان نمی خواهند چنین موفقیت هایی را ببینند و نمی خواهند از آن آگاه شوند، گفت: همچنین موشک های مافوق صوت در حوزه فضایی نمونه بارز پیشرفت و توانمندی بود. ایران در مورد صنایع نظامی و دفاعی، فضا، پزشکی و خیلی چیزهای دیگر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: انتظار مجلس و مردم این است که طبق قانون در این مقطع زمانی با کسانی که امنیت عمومی را مختل کرده اند برخورد شود. تفاوت اعتراض و محرب روشن است و امروز همه مردم امیدوارند که برای برقراری مجدد امنیت پایدار در جمهوری اسلامی، مشروعیت برقرار شود و عدالت برقرار شود.

نماینده مردم بجنورد گفت: البته با همه اینها باید در بسیاری از موارد به اشتغال، مسکن، گرانی و سایر مطالبات مردم رسیدگی شود چرا که بسیاری از اعتراضات ناشی از سبک زندگی است. بسیاری از اعتراضات به دلیل مشکلاتی است که جوانان در معیشت خود با آن مواجه هستند. امروز مشکل مسکن بیداد می کند و قیمت ها به گونه ای است که اگر زوجی بخواهد ازدواج کند باید هزینه آن را متحمل شود. دولت باید حمایت ها و تسهیلاتی را در این زمینه فراهم کند.

پاکمهار در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات بیکاری و تورم باید در اولویت قرار گیرد. ایجاد امید در جامعه دانشجویی نیز بسیار مهم است. باید با حمایت از طرح های دانش بنیان زمینه جلوگیری از فرار نخبگان را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید