عنوان سریال «کتاب آفتاب» با ویرایش جدید منتشر شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، گلچین 6 جلدی «قطاب آفتاب» حاوی عناوین قرآنی و مذهبی از نویسندگان کودک و نوجوان کشور است که در سال های گذشته توسط انتشارات پیدایش منتشر و به تازگی در قالب و ویرایش جدید بازنشر شده است. کتاب های این مجموعه برای نوجوانان 12 سال به بالا نوشته شده است.

گلچین پیش رو شامل عناوین زیر است: «قارون و گنجینه او (مجموعه داستان های قرآنی)»، «خورشیدی بر خاق (مجموعه داستان های ادبی و مذهبی)»، «کوپه چند» (داستان زندگی امام علی)، « سوم سوار (داستان زندگی) امام» حسین»، «سرام گچ ایستاده مرا» و «داستان ناتمام (روایت امام دوازدهم)».

کتاب “کارون و گنجینه اش” نوشته جاوید نعیمی و تصویرگری مجتبی طباطبایی است. این کتاب شامل 10 داستان قرآنی برای نوجوانان است.

داستان های این کتاب عبارتند از: گل و آتش، گنج آن، ماهیگیر، گناهکار، فیل سوار، همگام با تاریخ، بهشت ​​شداد، پایگاه توطئه، صندوق دریا، جانشین.

این کتاب با 84 صفحه مصور، شمارگان 500 نسخه و قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.

“خورشید روی زمین” نوشته مذگان کلهر و تصویرگری محمد بنی اسدی است. این کتاب شامل 9 داستان ادبی و مذهبی از نینوا در روز عاشورا تا نینوا حضرت یونس (ع)، محرم کوفه در سال 61 هجری تا رمضان کوفه در سال 40 هجری و مدینه است.

نویسنده این کتاب گفت: داستان هایی را که از دوران کودکی درباره پیامبر (ص) و شخصیت های مذهبی خوانده بود به یاد دارم و داستان های کتاب پیش رو برای بیان احساساتش نسبت به آن بزرگان نوشته شده است. آن بزرگ مانند امام حسین (علیه السلام) در نینوا تنها ماند، اما دیگری مانند حضرت یونس (ع) مانند جواهر در میان مردم نینوا محاصره شد.

عنوان داستان های این کتاب به شرح زیر است: خورشید روی زمین، برایت آب می آورم، زنی ایستاده، بی صدا آمد، داستان من، داستان شب انتظار، اگر سطل اینجا بود، غم نوح، یونس. صدای آشنا، پدر

این کتاب با 63 صفحه مصور، شمارگان 500 نسخه و قیمت 35 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی “ماه در چاه” این کتاب شامل شرح حال امام علی (ع) است که توسط شهرام شفیعی نوشته شده است. این کتاب مانند دو کتاب قبلی شامل داستان کوتاه نیست، بلکه داستانی بلند درباره زندگی حضرت علی (ع) و مسیر آن حضرت به علی شدن واقعی است. در این ترتیب «چند در چاه» شرح ولادت شهادت امام اول شیعیان را شامل می شود.

اما این کتاب و داستان آن به این ترتیب به قسمت‌هایی تقسیم می‌شود: فاطمه بنت اسد، اخبار جدید، پسران مکه، بیرون از خانه، تاجر عرب، روز مثل تازیانه، قاتل زرخاریان، برق شمشیرها. در مهتاب، برادران، شمشیر بدر، نبرد پس از مهر، نبرد با افسانه مرگ، شنوندگان پیام گدیر، تنی خسته، روحی در لبه پرش، تلخ و شیرین، به بهترین دوست ، برکه ای گل آلود ، خاری در چشم و استخوانی در گلو ، آخرین تیر تنهایی ، شب و شمع ، خشم وفاداری ، بی صبری ، اطاعت ، زمزمه جغد ، جمال ، تاکتیک ، نامه به مو آویه، بیان سرباز صفین، روباه، شهادت عمار، نافرمانی، انتخاب قضات، تذکر، قاضی، وسوسه، سکوت.

این کتاب با 121 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 55 هزار تومان منتشر شده است.

چهارمین کتاب از مجموعه «کتاب خورشید» شامل داستان زندگی امام حسین (ع) نوشته محمدکاظم مزنانی با عنوان است. “سومین سوار” چاپ شده این کتاب به گفته نویسنده آن، نگاهی دیگر به سرزمین عاشورا و کربلا دارد; در آن شرحی از دشمن ترین افراد خاندان حسین (ع) مانند یزید، عبیدالله و عمر بن سعد و نزدیکترین دوستان امام حسین (ع) و دو خواهرشان ام کلثوم آمده است. زینب علیها السلام.

رمان پیش رو دارای 7 فصل اصلی است به این ترتیب: «فصل اول: پادشاه شراب و سراب»، «فصل دوم: جاده ای که در آسمان به پایان می رسد»، «فصل سوم: فرزند آینه های شکسته»، «فصل چهارم». ” : برای کی پرنده ترانه های “آیا می خوانند؟”، “گویه 5: ژنرال سپاه سنگدل”، “گویه 6: زن تنها زمین” و “گویه 7: میوه درخت زندگی”.

این کتاب در 184 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 85 هزار تومان است.

“سرو ایستاده می میرد” به نویسندگی مسلم ناصری و تصویرگری کمال طباطبایی، داستان زندگی حضرت ابوالفضل عباس (ع) را نیز در خود جای داده است. اما داستان رشادت و ایستادگی حضرت عباس (ع) در روز عاشورا به طور خاص در این کتاب آمده است.

این داستان در 10 فصل نوشته شده است.

این کتاب در 104 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 52 هزار تومان است.

آخرین کتاب در سری آینده “داستان ناتمام” نوشته محمدکاظم مزینانی است که شامل داستانی از زندگی امام دوازدهم شیعه است. این کتاب توسط مهنوش مشیری تصویرگری شده است.

در داستان این کتاب، نویسنده‌ای جوان و امروزی است که سعی دارد داستان زندگی حضرت مهدی (عج) را از دوران اسارت تا بارگاه مادرش ملک‌کار که بعدها نرگس خاتون نامیده شد، پوشش دهد. شهادت پدر امام حسن عسکری علیه السلام و سپس امام عسکری علیه السلام. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پس از شهادت پدر به همین ترتیب امامت خود را آغاز کرد. اما شخصیت اصلی داستان نویسنده جوان، حضرت مهدی (عج) در 35 سالگی مفقود شد. نویسنده در مورد تجربیات گذشته و حال خود جست و جوی عجیبی انجام می دهد و برای یافتن شخصیت اصلی داستان خود به صحرا می رود. او می خواهد داستانش را تمام کند.

داستان «داستان ناتمام» در 6 فصل نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

چشمانش را باز کرد. نه شب بود و نه روز. پیشانی اش می سوخت. لمسش کرد و قلبش فرو ریخت. به اندازه یک مداد فرو رفت، با پیشانی روی مداد به خواب رفت.

به کاغذهای روبرو نگاه کرد. سفید و خالی بود، خشمگین شد. از اینکه شب را اینطور گذرانده بود ناراحت بود. احساس کرد چشمانش به او خیانت می کنند. بلند شد و پنجره را در آغوش گرفت.

همه چیز طبق معمول بود. راستا تازه از خواب بیدار شده بود و نفس نفس می زد. چشمک سربازان در پادگان را به وضوح می شنوی. همچنین صدای خش خش جارو اسپور. ترانه ای کر و لال که هر روز را با نظمی غمگین به نمایش می گذارد. بقایای شب و ستاره های سوخته را از خیابان ها جارو می کرد و آب به هوا می ریخت.

از قاب پنجره بیرون رفت. وضو گرفت و به دنبال آخرین ستاره آسمان رفت. حس نوشتن زیر پوستش غرغر می کرد اما جدی نگرفت. کفش هایش را پوشید و از خانه بیرون زد تا به نانوایی رسید.

این کتاب با 80 صفحه مصور، شمارگان 500 نسخه و قیمت 40 هزار تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید