اپل قصد دارد خط تولید خود را به سرعت از چین خارج کند


شیوع ویروس کرونا و اعتراضات کارگری به این امر منجر شده است سیب در صورت تولید آیفون چین برای مواجهه با مشکلات زیادی در این زمینه به نظر می رسد کوپرتینویی ها به تامین کنندگان خود گفته اند که خواهان حجم تولید در کشورها هستند. هند و ویتنام رشد

چین مرکز اصلی تولید اپل در جهان است اما در سال های اخیر این شرکت با مشکلات زیادی مواجه بوده است. از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سخت گرفته تا جنگ تجاری بین چین و آمریکا. در این صورت اپل می خواهد وابستگی خود را به چین کاهش دهد و برخی از خطوط تولید را به کشورهای دیگر منتقل کند.

اپل می خواهد به سرعت از چین مهاجرت کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل برنامه های خروج از برخی از خطوط تولید خود از چین را تسریع کرده است. ظاهراً کوپرتینویی ها به تامین کنندگان خود گفته اند که در حال برنامه ریزی فعال تر برای تولید محصولات خود در سایر بازارهای آسیایی، به ویژه ویتنام و هند هستند.

به نظر می رسد اپل می خواهد وابستگی خود به چین را کاهش دهد و کمتر به زیرمجموعه های فاکسکان برای تولید محصولات خود متکی باشد. علت این مشکل را می توان در اعتراضات گسترده کارگران فاکسکان در کارخانه ژنگژو جستجو کرد. همین اعتصاب کارگری احتمالاً تولید آیفون 14 پرو را 6 میلیون دستگاه کاهش می دهد و البته فروش این محصولات در فصل تعطیلات می تواند 20 میلیون کاهش یابد.

فاکسکان اپل

علیرغم تمام این اظهارات، اپل برای خروج خطوط تولید خود از چین روزهای سختی را سپری می کند. طبق گزارشی که مدتی پیش منتشر شد، انتقال تنها 10 درصد از خط تولید اپل به خارج از چین 8 سال طول می کشد. اگرچه برخی از محصولات اپل در حال حاضر در ویتنام و هند تولید می شوند، اما برای جابجایی خطوط تولید بیشتر و تبدیل آنها به مرکزی برای دستگاه های بیشتر، به کار بیشتری نیاز است.

یکی از مواردی که اپل باید با آن دست و پنجه نرم کند رشد کم اقتصاد جهانی و مشکلات اقتصادی کشورهای مختلف است. بنابراین، اپل نمی تواند به راحتی افراد جدید را در کشورهای مختلف استخدام کند و برای کوپرتینویی ها ایجاد یک تیم ماهر مانند چین دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید