نوشیدنی های قندی باعث کاهش گردش خون در مردان می شود


تحقیقات جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه میسوری اولین شواهدی را در انسان ارائه می دهد که تغییرات کوتاه مدت سبک زندگی می تواند پاسخ انسولین را در رگ های خونی مختل کند. همچنین، این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مردان و زنان نسبت به این تغییرات واکنش متفاوتی نشان می دهند.

مقاومت عروقی به انسولین یکی از ویژگی های چاقی و دیابت نوع 2 است که به بیماری های عروقی کمک می کند. محققان مقاومت عروقی را در 36 جوان سالم با کاهش فعالیت بدنی و کاهش گام‌های روزانه از 10000 به 5000 در هر 10 روز انسولین مورد بررسی قرار دادند. همچنین، مردم مصرف نوشیدنی های شیرین خود را به شش قوطی نوشابه در روز افزایش داده اند.

ما می دانیم که بروز مقاومت به انسولین و بیماری های قلبی عروقی در زنان یائسه کمتر از مردان است، اما می خواهیم ببینیم که مردان و زنان چگونه به کاهش فعالیت بدنی و افزایش قند در رژیم غذایی خود در یک دوره کوتاه واکنش نشان می دهند. کامیلا می گوید از زمان. می دهند.”

نتایج نشان داد که فقط در مردان، سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند منجر به کاهش جریان خون در پاها و کاهش پروتئینی به نام آدروپین می شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می کند و شاخص مهمی برای بیماری های قلبی عروقی است.

Manrique-Acevedo گفت: «این یافته‌ها بر تفاوت‌های مرتبط با جنسیت در ایجاد مقاومت به انسولین عروقی از اتخاذ سبک زندگی با قند بالا و کم ورزش تأکید می‌کند.» طبق دانش ما، این اولین شواهد در انسان است که نشان می‌دهد مقاومت عروقی به انسولین می‌تواند با تغییرات نامطلوب کوتاه‌مدت سبک زندگی ایجاد شود، و این اولین مستندسازی تفاوت‌های مرتبط با جنسیت در ایجاد مقاومت عروقی به انسولین در ارتباط با تغییرات آتروپین است.

در مرحله بعد، Manrique-Acevedo گفت، او می خواهد بررسی کند که چقدر طول می کشد تا این تغییرات عروقی و متابولیک معکوس شود و نقش جنسیت در ایجاد مقاومت به انسولین عروقی به طور کامل ارزیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید