3 روغنی که برای موهای خشک و کدر معجزه می کند


خشکی مو می تواند منجر به مشکلات بیشتر مو شود که نیاز به مراقبت طولانی مدت از مو دارد. خبر خوب این است که برخی از درمان های خانگی ساده می توانند به درمان موهای خشک کمک کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با خشکی مو، ماساژ دادن آن‌ها با روغن داغ است. استفاده از روغن برای موهای خشک راه حلی برای مشکلات مختلف مو مانند شکستگی، خشکی، دو شاخه شدن و کم آبی است. اگر می خواهید از شر موهای خشک و کدر خود خلاص شوید این مقاله را بخوانید.

روغن پیاز برای موهای خشک

حتما شنیده اید که پیاز تاثیر شگفت انگیزی روی مو و پوست سر دارد. استفاده از روغن پیاز برای مو یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت مو است. این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند و به معنای واقعی کلمه بافت موهای شما را بهبود می بخشد. مواد مغذی موجود در روغن پیاز تغذیه مناسبی برای موها فراهم می کند که از شکستن و نازک شدن موها جلوگیری می کند. همچنین سطح PH پوست سر شما را حفظ می کند که باعث رشد خوب و سالم مو می شود.

روش استفاده از روغن پیاز: چند قطره روغن پیاز را روی کف دست خود بریزید و هر دو دست را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. حدود 3 تا 5 ساعت صبر کنید تا روغن روی پوست سر بماند. در نهایت موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

3 روغنی که برای موهای خشک و کدر معجزه می کند بهترین درمان و مراقبت از موهای خشک

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی است که برای موهای شما بسیار مفید است. اساساً استفاده از روغن نارگیل یک روش قدیمی برای صاف کردن، نرم کردن و حالت دادن به موها است. این روغن از آسیب، شکستگی، ریزش مو جلوگیری می کند و باکتری ها و عفونت ها را از پوست سر شما پاک می کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موهای خشک: قبل از شامپو کردن موهای خود از آن به عنوان نرم کننده پیش شستشو استفاده کنید. قبل از شستن موها، روغن نارگیل را به مدت 10 تا 30 دقیقه به موهای خود بمالید. به یاد داشته باشید که روی قسمت میانی موهای خود تمرکز کنید نه روی پوست سر. این روغن به آبرسانی و تغذیه موها کمک می کند و از وز یا خشک شدن موها جلوگیری می کند.

3 روغنی که برای موهای خشک و کدر معجزه می کند بهترین درمان و مراقبت از موهای خشک

روغن آرگان برای موهای خشک

روغن آرگان یکی از بهترین روغن هایی است که به تغذیه موهای شما کمک می کند. این روغن به افزایش درخشندگی و نرمی موها کمک می کند و شما را از موخوره رها می کند. روغن آرگان به دلیل خاصیت تقویتی در جلوگیری از شکستگی و ریزش مو موثر است.

ویتامین E موجود در این روغن باعث رشد مو شده و از ساقه مو در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند. علاوه بر این، از عفونت پوست سر نیز جلوگیری می کند.

روش استفاده از روغن آرگان: اگر می خواهید موهای خشک را درمان کنید، استفاده از روغن آرگان برای آبرسانی آن بهترین راه است. این روغن نه تنها به موها آبرسانی می کند بلکه به حالت دهی آن نیز کمک می کند. فقط چند قطره به شامپوی خود اضافه کنید. روغن آرگان همچنین به پاکسازی پوست سر کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید