استفاده جذاب از پوسته تخم مرغ در خانه


قبل از رفتن به زباله یا کمپوست به استفاده عجیب از پوسته تخم مرغ فکر کنید.

همه ما هر روز برای صبحانه یا وعده های غذایی دیگر تخم مرغ می خوریم، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با انداختن پوسته تخم مرغ در سطل زباله چه کاری می توانید انجام دهید تا یک گنج را خراب کنید؟

در اینجا فواید شگفت انگیز پوسته تخم مرغ که شاید قبلاً درباره آنها نشنیده اید آورده شده است.

پوسته تخم مرغ چیست؟

پوسته تخم مرغ لایه سخت بیرونی تخم مرغ است که بیشتر از کربنات کلسیم ساخته شده است.

در دهه های اخیر، پودر پوسته تخم مرغ به عنوان مکمل طبیعی کلسیم مورد استفاده قرار گرفته است. پوسته تخم مرغ حدود 40 درصد کلسیم دارد. هر گرم از آن حاوی 381 تا 401 میلی گرم کلسیم است و نیمی از پوسته تخم مرغ می تواند میزان کلسیم مورد نیاز در روز را برای بزرگسالان تامین کند که 1000 میلی گرم در روز است.

اهمیت پودر پوست تخم مرغ در سلامت بدن

    پوسته تخم مرغ برای سلامتی

در حالی که کلسیم موجود در پودر پوسته تخم مرغ ممکن است بهتر از کربنات کلسیم خالص جذب شود، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این مکمل کلسیم موثری است. پوسته تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر کمی پروتئین و سایر ترکیبات آلی است.

پوسته تخم مرغ علاوه بر کلسیم و پروتئین، حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی دیگر مانند استرانسیم، فلوراید، منیزیم و سلنیوم است که در سلامت استخوان ها نقش دارند.

فواید پوسته تخم مرغ

خوردن پودر پوسته تخم مرغ می تواند استحکام استخوان بیماران پوکی استخوان را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که پودر پوسته تخم مرغ ممکن است موثرتر از مکمل های کربنات کلسیم خالص باشد.

اگر رژیم غذایی شما دارای کلسیم کم است، مصرف مکمل ها به شما کمک می کند تا نیازهای روزانه خود را برآورده کنید، زیرا پوسته تخم مرغ منبع ارزان و ارزانی از کلسیم است.

مطالعه ای بر روی زنان یائسه و یائسه نشان داد که مصرف پودر پوسته تخم مرغ با ویتامین D3 و منیزیم به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد و استخوان های آنها را تقویت می کند.

ماسک پاکسازی و روشن شدن پوست
با وجود این همه آلودگی در کلان شهر، ما به یک ماسک پاک کننده برای خود نیاز داریم. بسیاری از افراد از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده می کنند. اما تونر با مواد شیمیایی ساخته شده و اثرات منفی دارد. حال اگر روی پوست حساس خود جوش های سرسیاه یا جوش دارید بهتر است از این ماسک استفاده کنید. یک قاشق چای خوری پودر پوسته تخم مرغ را با ماست مخلوط کرده و هفته ای دو بار بعد از حمام از آن استفاده کنید.

کلسیم آن به بازسازی کمک می کند

با بالا رفتن سن، عادت های بدی در زندگی خود دارید، کلاژن پوست از بین می رود و چین و چروک های زیادی روی صورت، گردن و بازوهایتان ایجاد می شود. این ماسک سرشار از کلسیم است که به بازسازی کلاژن در پوست کمک می کند.

استفاده جذاب از پوسته تخم مرغ در خانه

استفاده جذاب از پوسته تخم مرغ در خانه

جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب:

ریختن مقداری پوسته تخم مرغ خرد شده در الک فلزی سینک، آن را تمیز کرده و از گیرکردن لوله جلوگیری می کند. آنها از عبور مواد جامد از لوله ها و فرار از یونان جلوگیری می کنند.

به عنوان یک پاک کننده:

مقداری پوسته تخم مرغ را با پودر ظرفشویی روی سطح لکه دار بریزید و با اسفنج تمیز کنید. اگر می خواهید داخل قابلمه را درب دار تمیز کنید، می توانید مقداری پوسته تخم مرغ له شده را داخل قابلمه بریزید و با آب تقریبا سرد پر کنید و چند بار تکان دهید. نتایج قابل توجه خواهد بود.

تمیز کردن پارچه سفید:

اگر نگران خاکستری بودن لباس های سفید خود هستید، مقداری پوسته تخم مرغ را در صافی بریزید و با پارچه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

استفاده از کود خاک:

پوسته تخم مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای بارور کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.

کنترل آفات:

با اسپری کردن پوسته تخم مرغ در اطراف باغ خود از حلزون ها، کرم های برگ خوار و حشرات دوری کنید.

تغذیه گیاه:

قبل از آبیاری گیاه، مقداری پوسته تخم مرغ را در آب گرم بریزید و در ظرف دربسته و در مکانی تاریک و خنک قرار دهید. چند روزی بگذارید.

تامین کلسیم:

مقداری پوسته تخم مرغ را زیر یک قابلمه گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان بریزید تا کلسیم مورد نیاز آنها تامین شود.

گلدان:

برای کاشت بذر از تخم مرغ شکسته استفاده کنید. تا زمانی که بذرها جوانه بزنند می توان از آنها به عنوان گلدان استفاده کرد.

غذای پرندگان:

ریختن یک تکه تخم مرغ در ظرف غذای پرنده ماده در جذب کلسیم مورد نیاز برای تخم گذاری موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید