معاون هنری ارشاد به زودی معرفی می شود / بررسی رویکرد شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری بر اصلاحات انقلابی تاکید کرده اند. پس از این اطلاعیه کمیته ای به ریاست جناب رئیس جمهور تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: باید تمرکز بر مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ترویج فرهنگ عامیانه از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و می خواهیم آن را در اولویت قرار دهیم. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و مصوباتی جدی دنبال می شود که تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: بعد از کرونا، مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ماست. شیوع ویروس کرونا آسیب شدیدی به جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور وارد کرده است و این موارد را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور قرار می دهیم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی، عوارض دیگری هم دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال تهیه پکیج کامل برای بعد از کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم. .

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی بازیابی قطعات آسیب دیده بر اثر کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که از اجتماع مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و … شکل می گیرد و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه به نظر می رسد شیوع بیماری در این زمان تشدید شود مربوط انجام شده. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله خبرگزاری صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها و نهادها در تلاش است تا بخشی از آن را مدیریت کند. . چالش ها و مسائل

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش فیلم در این روزها گفت: در چند هفته اخیر با برخی از تهیه کنندگان فیلم دیدار داشته ایم. خوشحالیم که رونق به فیلم بازگشته است و امیدواریم او دستورالعمل های سلامت و علاقه را به طور کامل رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند داخل، شاهد سینما، تئاتر، موسیقی و قدرت عمومی کشور.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به در پیش بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاون وزیر صنعت و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. ” در هفته های اخیر جلساتی با پیشکسوتان موسیقی داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد. بنابراین در دولت سیزدهم تمامی فعالیت ها در این زمینه با در نظر گرفتن ذائقه جوانان به سمت موسیقی اصیل، بومی و نواحی است.

* بازنگری در رویکرد شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت است

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اضافه شدن اعضای جدید به شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری افزود: سالن شورای فرهنگ عمومی. یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در عین حال تاکید کرد که یکی از اولویت های کاری این وزارتخانه بررسی رویکرد شورای فرهنگ عمومی با توجه به وظایف شورا و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: دو شورای فرهنگ عمومی وجود دارد ماموریت در مورد دانش و علم و در توسعه فعالیت علمی و در امور فرهنگی. بر اساس دستاوردهای علمی کشورمان، پیشرفت های علمی، البته در سال های اخیر، حاصل شده است.

وی در ادامه گفت: بار اصلی فرهنگ توده ای کشور بر عهده شورای فرهنگ انبوه کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و به سیاست درست دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: کار فشرده، قوی، علمی و دقیق مورد نیاز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و محل مدیریت کشور در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم و بتوانیم پاسخی معتبر به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه بگیریم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری را می توان و باید دنبال کرد و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ما باید به یک برنامه مشخص با زمان بندی مشخص برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برسد.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیش دستوری در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، توسعه چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و ملاحظات فرهنگی برگزار شد. و نیازهای روز دانشجو

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم است. پاسکرونا و اجرا و امکان سنجی سانجی کرونا نگران مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور است.

محمد خدادی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مختلف جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید