آمریکا 15 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت خود را تامین می کند



به گزارش ایرنا، کاخ سفید سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تحویل 15 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت این کشور برای ماه دسامبر به بازار جهانی خبر می دهد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: بایدن روز چهارشنبه طرحی برای ادامه استفاده از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده برای تثبیت قیمت سوخت ارائه خواهد کرد.

کاخ سفید اضافه کرد که بایدن آماده است در صورت نیاز اجازه استفاده بیشتر از ذخایر نفتی اضطراری ایالات متحده در زمستان را بدهد.

به دنبال اقدام اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و نارضایتی از این تصمیم، دولت بایدن مجبور شد از ذخایر استراتژیک نفت خود برای تامین بازار استفاده کند.

گروه اوپک پلاس در 20 اکتبر اعلام کرد که تولید نفت خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش می دهد. این اقدام که بزرگترین کاهش از زمان همه گیری ویروس کرونا محسوب می شود، با واکنش شدید دولت بایدن مواجه شده است که نگران افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای مهم 17 نوامبر است.

این توافق با وجود فشارهای ایالات متحده و سایر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شد و عرضه را به بازاری که در حال حاضر در تنگنا قرار دارد محدود می کند.

به گفته تحلیلگران، دولت آمریکا در سال جاری 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک و 30 میلیون بشکه در سال 2021 برای کاهش قیمت جهانی نفت فروخته است، در حالی که هدف اصلی ذخایر استراتژیک پوشش کمبودها است. روغن در شرایط اضطراری

دیدگاهتان را بنویسید