قطعاتی که اهالی موسیقی به پیامبر رحمت تقدیم کردند/20000 آرزو – خبرگزاری مهر ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: حرکت در جهت تولید و عرضه آثار موسیقایی مرتبط با حوزه مذهبی و دینی همیشه فراگیر و فراگیر سپر به نظر می رسد هنرمندان برای حضور در این چارچوب باید با چالش ها و اما و اگرهای زیادی روبرو شوند. فضایی بسیار حساس و مطمئنا ضروری که حرکت در آن مانند راه رفتن است حاشیه، غیرمتمرکز لوحی است که اگر خدایی ناخواسته به این شکل هدایت شود بدترین و حساس ترین دستاورد برای یک خواننده یا آهنگساز خواهد بود.

البته، داستان جنبه شادتری هم دارد. علاوه بر این، در این مورد، آثار بسیاری از بسیاری از خوانندگان هنرمند این کشور به مخاطبان ارائه شده است که هر کدام باعث توسعه و ایجاد ارتباط خوبی با مخاطبان شده است. خویشاوندی معنویت شنونده به سمت محتوای عینی سوق داده می شود که ملودی ها جدا از شعار و فرمایش توانسته اند شرایط دلپذیری را در روح و گوش شنونده در بر گیرند. شعائر دینی، کارهایی که برخاسته از ایمان و عقیده است، طبیعتاً یکی از آن ها و شاید یکی از رؤسای آن است. اغلب این آهنگ ها مربوط به ولادت حضرت محمد (ص) است.پ) و امور مربوط به شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام باشد. آهنگ هایی که توسط بسیاری از خوانندگان مطرح کشورمان در انواع سبک های موسیقی ارائه شده و شرایطی را به وجود آورده است که اکنون از یک موسسه تخصصی «با سفارش» یا «بدون سفارش» به عنوان آثاری خاص در این زمینه ارائه می شود.

این فضای بسیار ارزشمند و مسلماً حساسی است که می تواند شامل نکات مهم، توجه دقیق آهنگساز یک اثر موسیقایی به چنین پروژه ای از نظر شاعر، آهنگساز، خواننده و حتی شنونده باشد. اندازه گیری شده باید در قالب جامعه شناختی باشد، از نظر روانی در پیش یک مخاطب به دو دسته تقسیم می شود. اولاً در مورد موسیقی، مخاطبان خاصی که طبیعتاً می خواهند به روند ارائه یک اثر موسیقایی گوش دهند اثر هنری در زمینه موسیقی بیشتر آکادمیک و تخصصی هستند و ثانیاً مخاطبی که در قالب پرمخاطب تری می تواند مخاطب موسیقی محسوب شود. در هر دو صورت، هنرمند باید مجبور به رعایت هنجارها و تکنیک هایی باشد که باید الزامات زیادی را در بر گیرد و آسیب شناسی پیرامون آن در روند خلق آثار موسیقایی در کشور ما ضروری به نظر می رسد.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

در سال‌های اخیر بسیاری از نوازندگان فعال سعی کرده‌اند در چنین مناسبت‌هایی تجربیات خود را در موسیقی محک بزنند تا آثار موسیقایی مرتبط با مراسم مذهبی خلق کنند. برخی از آنها در ایام سوگواری و برخی دیگر در اعیاد مذهبی ظاهر می شوند. ملودی که گاه ماندگار و خوش آهنگ است و گاه به دلیل عدم هماهنگی بسیاری از عناصر می بینم راهی جز فراموش کردن خود نیافتند. بنابراین، آثار موسیقایی مربوط به میلاد حضرت محمد (ص) چارچوبی محبوب است که مورد توجه دست اندرکاران عرصه موسیقی نیز قرار گرفته است. متمرکز شده است بیشتر است و کارهای زیادی را پیش روی مخاطب قرار داده است که نوع تجربه های متفاوتی داشته باشید.

اما بهانه بحث به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) ارائه چند اثر موسیقایی با محوریت این مراسم مذهبی و مبارک است که توسط برخی از خوانندگان ممتاز تقدیم مخاطبان شده است. در طول سالیان متمادی کارشناسان و منتقدان این حوزه در کشور ما باید نظرات خود را برای تشخیص خوب یا بد بودن آنها بیان می کردند، اما عمدتاً آهنگ هایی بودند که توانستند با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند و بهتر شدند – مثل تولد مهانبی در مناسبت های بزرگ آثار آشنا تبدیل به آثاری می شوند که انتخاب آنها تنها بخشی از اثر تولید شده است مناسبت هست و ممکن است باشد پیشنهاد رسانه های بعدی نیز آثار دیگری را به مخاطبان عرضه کردند، اما هر چه که بودند، می توانستند در این روزهای پرحادثه که مخاطبان کمی حال و هوای متفاوتی را به بهانه روز بزرگی چون پیامبر اکرم (ص) احساس می کردند، نقش ایستگاه موسیقی را برای مخاطبان بازی کنند. تولد محمد..

این بررسی رسانه ای بدون اولویت و دیر به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، پنج تصنیف موسیقایی که توسط هنرمندان برجسته موسیقی کشورمان در طول سالیان متمادی ساخته شده و برای شنوندگان تقدیم می گردد. اين در حالي است كه معرفي تصنيف هاي مذكور به معناي ارجحيت آنها نسبت به ساير آثار موسيقي در اين زمينه نيست و تنها بهانه اي موسيقي است براي يادآوري روزي بزرگ و پربركت در ميان روزهاي سخت. تجربه او ما انجام می دهیم.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

الهام از شگفتی های موسیقی محسن میرزازاده و خراسان

محسن میرزازاده خواننده سرشناس موسیقی خراسان است که در سال های اخیر تلاش کرده است تا آموزش موسیقی و موسیقی نواحی خراسان را به هم پیوند دهد. کرمانجی موسیقی پاپ ایرانی مجموعه ای تمام نشدنی از آثار برای ارائه به مخاطبان دارد.

این هنرمند مدتی پیش واسطه بود قطعات حضرت محمد (ص) نوازنده مرحوم حاج قربان خراسانی سالها پیش سیلمانی سونگ، آن را بازسازی کرد و این قطعه را با موسیقی متن پاپ منتشر کرد.

به اصطلاح مجلدات حضرت محمد (ص). دریا توالی منتظر پیامبر گرامی اسلام بود سرگرم کننده انتقال به مخاطب.

برای شنیدن قطعه حضرت محمد (ص)پ) برای محسن میرزازاده اینجا کلیک کنید.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

مجید از چوب و عرض ارادت به پیامبر رحمت با «حضرت باران».

مجید از چوب او یکی از خوانندگان و آهنگسازان مطرح موسیقی کشورمان در میان هنرمندانی است که در سال های اخیر آثار متعددی را با کمترین فاصله تولید کرده است. صدمه بیشتر آنها در موسیقی تیتراژ جلوی تماشاگران هستند.

این خواننده با قرار دادن آثاری ویژه در اختیار علاقه مندان به خلق آثاری خاص، به تازگی تک آهنگ «حضرت واران» را به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) منتشر کرده است.

در این تک آهنگ که در ژانر موسیقی پاپ با نمادهای مذهبی و شناسه آثار مذهبی منتشر شده است، علی معلم شاعر و مجید است. از چوب به عنوان خواننده و آهنگساز حضور داشتند.

تعدادی اثر ویدئویی نیز از این قطعه موسیقی منتشر شده است که بارها در شبکه های مختلف تلویزیونی به مخاطبان ارائه شده است. مانند در بازه های زمانی مختلف به مخاطب ارائه می شوند.

آهنگ حضرت باران مجید را بشنوید از چوب اینجا کلیک کنید.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

«بیست هزار آرزو» و باز هم قدرت ساختار شکننده محسن چاوشی

اپیزود «بیست هزار آرزو» یکی از ساخته های محبوب محسن چاوشی خواننده مشهور پاپ ایران است که اولین بار در قسمت پایانی سریال طنز «دیوار به دیوار» به کارگردانی سامان مقدم با حضور بازیگران این سریال رونمایی شد. و همانطور که انتظار می رفت بلافاصله با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

تصنیف محسن چاوشی که با مجوز اداره موسیقی و سرود سازمان شعر و صدا و سیما مولانا تولید و منتشر شد، به قدری مورد استقبال قرار گرفت که در آستانه میلاد حضرت محمد (ص) قرار گرفت.پ) یا ماموریت پیامبر گرامی اسلام موزیک ویدیوهای زیادی از آن منتشر کرده است و آنقدر به اثر برجسته ای تبدیل شده است که اغلب تهیه کنندگان و برنامه سازان تلویزیون از این قطعه استفاده می کنند.

برای شنیدن آهنگ بیست هزار آرزو از محسن چاوشی اینجا کلیک کنید.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

«والا محمد» و جشنواره آه تو در آن صورت مهدی یعمایی از Md پذیرایی آن را قرار دهید

مهدی یغمایی خواننده موسیقی پاپ که در سال های اخیر فعالیت های خود را بر آموزش موسیقی، نوازندگی و داوری مسابقات خوانندگی و ساخت تک آهنگ های مختلف متمرکز کرده است، چندی پیش به همین مناسبت تک آهنگ «والا محمد» را منتشر کرد. میلاد حضرت محمد (ص) منتشر شد

در این تک آهنگ که چندین ویدیو از آن منتشر شده احمد امیر خلیلی شاعران، آهنگسازان پائوریا حیدری و مهدی یغمایی به عنوان خواننده حضور دارند.

از جمله ویژگی های این اثر موسیقایی فضای شاد و مفرح است، این شکل و شمایل موسیقی اولیه اثر است که آهنگساز سعی کرده از نشانه هایی از موسیقی فیلم استفاده کند.پیام“مصطفی اکددعوت مخاطب به اثری که می تواند شامل نوستالژی باشد.

برای شنیدن آهنگ والا محمد مهدی یغمایی اینجا کلیک کنید.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

آهنگی از فرهاد مهراد که در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شد

یکی از کارهای برجسته آه تو آنچه می توان از آن به عنوان اثری متناسب با زمان حال یاد کرد، قطعه ای به نام «وحدت» یا «بهلا» است. پیام رسان محمد (ص)» با آهنگی از سیاوش کسرایی، موسیقی اسفندیار مانفردزاده و آواز مرحوم فرهاد مهراد همان بهمن است 1357 همزمان با روز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

این آهنگ با عبارت “الملک بقیه با الکفر و بقیه با آزار و اذیت“شروع می شود و معکوس می شود”پیام رسان محمد» اثر معروف مرحوم فرهاد مهراد است همچنین یکی از آثار مشهور مربوط به بعثت پیامبر استپ) که اثری ماندگار در تاریخ موسیقی ایران شد.

برای شنیدن آهنگ اکتا فرهاد مهراد اینجا کلیک کنید.

قطعه موسیقی که مردم به پیامبران تقدیم کردند/ 20 هزار آرزو

هر چه چی همانطور که شرح داده شد تنها گزیده ای از آثار تولید شده مربوط به مقام والای پیامبر رحمت است میزبان در گزارش های آتی رسانه ها، قطعات دیگری از این دست معرفی و به علاقمندان ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید