هر اتفاقی که در رویداد سخت افزاری گوگل افتاد؛ از رونمایی از سری پیکسل 7 تا رونمایی از اولین ساعت هوشمند پیکسل


گوگل این بار رویکردی متفاوت برای برگزاری رویدادهای سخت افزاری خود در پیش گرفته است. این شرکت چند ماه پیش و در رویدادهای قبلی از جمله Google I/O 2022 تصاویر و جزئیات محصولات آتی خود را فاش کرده بود، بنابراین در این رویداد شاهد هیچ شگفتی نبودیم و محصولات مورد انتظار با همان شکل و شمایل ارائه شدند. همانطور که انتظار داشتیم اگرچه گوگل چنین تصمیمی نگرفته است، اما تا کنون افشاگران مانند بسیاری از رویدادهای شرکت های فناوری چیزی برای افشای آن نداشته اند.

با این حال، گوگل بالاخره رویداد سخت افزاری بزرگ خود را برگزار کرد تا اولین ساعت پوشیدنی پیکسل خود را به طور کامل معرفی کند. گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو نیز با سر و صدای زیادی در مورد طراحی، دوربین‌های بهبود یافته و ویژگی‌های جدید در امنیت و حریم خصوصی و در نهایت تبلت پیکسل که فقط پیش‌نمایش آن را دریافت کردیم، معرفی شدند. اگر این رویداد را از دست دادید، در این مقاله با محصولات جدید گوگل در سال 2022 آشنا خواهید شد.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

Pixel 7 Pro و Pixel 7 از نمای پشت

قبل از این رویداد، گوگل تصاویر و حتی ویدیوهایی از طراحی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو منتشر کرد که آنها را در یک شاسی و بدنه آلومینیومی نشان می داد که این بار جایگزین شیشه در ماژول دوربین شده است. این شرکت قبلا تایید کرده بود که هر دو به اندروید 13 و نسل دوم تراشه با نام Tensor G2 مجهز خواهند شد.

در مراسم شب گذشته، مسئولان این شرکت به معرفی کامل سری پیکسل 7 پرداختند. از نظر طراحی، پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو کمی جمع و جورتر از مدل های قبلی خود هستند. نمایشگر پیکسل 7 نسبت به نسل قبلی 0.1 اینچ کوچک شده و به 6.3 اینچ رسیده است، اما پیکسل 7 پرو اندازه 6.7 اینچی را حفظ کرده است.

پیکسل 7 سبز در دست

گوگل می گوید نمایشگر پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو 25 درصد روشن تر از نسل های قبلی است، بنابراین این گوشی ها نمایشگر خوانایی بیشتری در محیط های بیرونی دارند. بر این اساس پیکسل 7 و 7 پرو به ترتیب دارای حداکثر روشنایی 1400 نیت و 1500 نیت هستند و هر دو دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت هستند. پخش محتوای HDR به دست خواهد آمد

به نظر می رسد به جز روشنایی، تفاوت دیگری در فناوری آنها نسبت به نسل قبلی وجود ندارد. پیکسل 7 دارای همان صفحه نمایش OLED +FHD با نرخ تازه سازی 90 هرتز است و مدل پرو به صفحه نمایش OLED + QHD با نرخ نوسازی متغیر بین 10 تا 120 هرتز مجهز شده است.

گوگل گوشی پیکسل را ترکیبی از هوش مصنوعی، اندروید و تنسور توصیف می کند

سری پیکسل 7 اکنون به تراشه Tensor G2 مجهز شده است. گوگل می گوید که پردازش مبتنی بر یادگیری ماشینی تا 60 درصد سریعتر است و 20 درصد انرژی کمتری برای این تراشه مصرف می کند. بر اساس این بیانیه و قابلیت های جدید این تراشه در زمینه هوش مصنوعی، بهترین گزینه ها برای اپلیکیشن هایی مانند دستیار صوتی، تماس و عکاسی معرفی شده و قابلیت های نرم افزاری آن ها با تمرکز بر این گونه اپلیکیشن ها ارتقا یافته است. از این رو، این شرکت گوشی پیکسل را ترکیبی از هوش مصنوعی، اندروید و تنسور توصیف می کند.

تراشه تانسور G2

گوگل قابلیت‌های نرم‌افزاری هیجان‌انگیزی را در پیکسل‌های جدید با قدرت پردازش نسل دوم تراشه Tensor ارائه می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها حالت Cinematic Blur در ویدیو است که به کلیپ‌های ویدیویی عمق می‌بخشد تا جلوه پرتره به آن‌ها بدهد. همچنین حالت عکاسی در شب نسل جدید دو برابر سریعتر از نسل قبل عمل می کند. نسل جدید پیکسل های گوگل دارای دو ویژگی به نام های Face Unblur و Photo Unblur برای حذف تاری ناشی از حرکت سوژه یا لرزش دوربین با استفاده از هوش مصنوعی است.

سری Pixel 7 دارای VPN اختصاصی است

Pixel جدید در مورد امنیت و حریم خصوصی نیز چیز جدیدی برای گفتن دارد. مدیران گوگل می گویند که پردازش داده ها و نتایج تجزیه و تحلیل رفتار کاربر مانند ترجمه زنده، تشخیص هرزنامه در پیامک و پاسخ خودکار کاملاً ایمن توسط واحد پردازش تنسور (TPU) انجام می شود. همچنین، به خریداران پیکسل 7 سرویس VPN رایگان ارائه می‌شود تا کاربران در هنگام مرور وب امنیت بیشتری داشته باشند. به گفته گوگل، اگر از این VPN استفاده می کنید، حتی خود شرکت نیز نمی تواند اطلاعاتی را از شما جمع آوری کند.

در بخش دوربین، در حالی که انتظار هیچ پیشرفت عمده ای در سری پیکسل 7 نداشتیم، گوگل زوم اپتیکال لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی پیکسل 7 پرو را از 4 برابر به 5 برابر و همچنین دوربین سلفی مدل پایه را به 10.8 افزایش داده است. سنسور MP 6 پرو و ​​7 پرو به پیکسل های بزرگتر و زاویه دید گسترده تر مجهز شده اند. جدا از این، در بخش دوربین از نظر سخت افزاری تغییری ایجاد نشده است.

تمرکز اصلی در بخش دوربین بر بهبود فناوری نرم افزار بوده است

اما استراتژی اصلی گوگل بر روی ویژگی های نرم افزار بوده است. در پیکسل 7 با فناوری جدید Super Res Zoom 2x، با استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خود، امکان ثبت تصاویر با زوم 2 برابر و وضوح 12.5 مگاپیکسل وجود دارد که طبق ادعای این شرکت، نتایج کاملا یکسان خواهد بود. عملکرد دوربین تله فوتو با زوم 2 برابر. در Pixel 7 Pro، با استفاده از لنز تله 5 برابری این گوشی، می‌توانید تصاویری مانند تصاویر ضبط شده در حالت زوم اپتیکال 10 برابر با بزرگنمایی 10 برابر و وضوح 12 مگاپیکسل بدون کاهش کیفیت ضبط کنید.

نمای نزدیک از مدل خاکستری Google Pixel 7 Pro

مشخصات رسمی نشان می دهد که ظرفیت باتری پیکسل 7 در مقایسه با پیکسل 6 اندکی کاهش یافته است، اما گوگل ادعا می کند که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با یک بار شارژ می توانند بیش از 24 ساعت دوام بیاورند. گوگل می گوید حالت Extreme Battery Saver که در نسل قبلی 48 ساعت عمر باتری می داد، زمان شارژ را در نسل جدید به 72 ساعت افزایش می دهد. پیکسل های جدید مانند نسل قبلی از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند و امکان شارژ آن ها به صورت سیمی با توان 30 وات وجود دارد.

مدل پایه پیکسل 7 به 8 گیگابایت و مدل پرو به 12 گیگابایت رم مجهز شده است. مانند نسل های قبلی، پیکسل های جدید تا پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. پیکسل امسال قیمتی مشابه سال گذشته دارد و خریداران می توانند مدل های Basic و Pro را با قیمت پایه 600 و 900 دلار در مدل های 128، 256 و 512 گیگابایتی خریداری کنند.

ساعت پیکسل

Google Pixel Watch

گوگل بالاخره اولین سری از ساعت های هوشمند خود را معرفی کرد و به سال ها شایعات و گمانه زنی ها برای تکمیل خانواده پیکسل پایان داد. این ساعت طراحی دایره ای دارد و در عین حال بسیار جذاب و مینیمال است که گفته می شود از یک قطره آب الهام گرفته شده است. پوشش شیشه ای این ساعت با محافظ گوریلا گلس 5 تا لبه های کناری ساعت به صورت گنبدی کشیده شده و جلوه زیبایی به آن می دهد.

طراحی ساعت پیکسل از یک قطره آب الهام گرفته شده است

گوگل می گوید ساعت پیکسل با در نظر گرفتن راحتی و دوام طراحی شده است. این ساعت تنها در نسخه 41 میلی متری (با سایز صفحه نمایش 1.6 اینچ) در بدنه استیل ضد زنگ و بازیافتی با رنگ های مشکی، نقره ای و طلایی تولید شده است. از دیگر مواردی که در طراحی این ساعت به چشم می خورد می توان به تاج دیجیتال لمسی واقع در لبه این ساعت و دکمه کناری و دکمه چرخشی اشاره کرد.

طراحی ساعت پیکسل با الهام از قطرات آب

پیکسل واچ دارای نمایشگر است از نوع AMOLED با تراکم پیکسلی 320 پیکسل و حداکثر روشنایی 1000 نیت است. این ساعت در حال حاضر از 19 واچ فیس و صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند.

ساعت پیکسلی از باتری از 294 میلی آمپر ساعت استفاده می کند با یک بار شارژ، با روشن بودن AOD تا 24 ساعت دوام می آورد و با استفاده از کابل شارژ مغناطیسی USB-C می توان در 30 دقیقه از 50 درصد شارژ و در حدود 80 دقیقه به طور کامل شارژ کرد. این ساعت با استاندارد ISO 22810:2010 تا 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است.

صفحه ساعت ساعت پیکسل

این محصول با 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 2 گیگابایت رم عرضه می شود، تراشه اگزینوس 9110 پردازش این ساعت را انجام می دهد و به طور پیش فرض نسخه 3.5 سیستم عامل پوشیدنی گوگل WearOS را اجرا می کند.

حسگرهای داخلی شامل قطب نما و ارتفاع سنج، حسگر اکسیژن خون، حسگر نوری ضربان قلب و آنچه گوگل آن را “سنسور الکتریکی چند منظوره” می نامد، می باشد. Pixel Watch به طور مداوم ضربان قلب شما را در هر ثانیه ردیابی می کند و همچنین دارای یک برنامه ECG است که می تواند کیفیت خواب شما را در طول شب ردیابی کند. گوگل قول داده است که با آپدیت زمستانی WearOS قابلیت تشخیص پاییز را به این ساعت اضافه کند.

مانیتور خواب پیکسل

گوگل با استفاده از درس‌هایی که از خرید Fitbit در سال 2019 آموخته است، مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام را به ساعت اضافه می‌کند. اینها شامل ردیابی مداوم ضربان قلب، ردیابی خواب، 40 حالت مختلف تمرینی و یک برنامه پایش ضربان قلب است. به لطف الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی گوگل، Pixel Watch امتیاز تناسب اندام روزانه را نیز ارائه می‌کند تا به شما کمک کند بیشترین بهره را از تمرین روزانه خود ببرید.

علاوه بر این، ویژگی Active Zone Minutes به شما امکان می دهد بدانید چه زمانی باید در طول تمرین بیشتر به خودتان فشار بیاورید. Pixel Watch را می‌توان با اشتراک Fitbit Premium نیز استفاده کرد که شامل یک اشتراک شش ماهه برای کاربران جدید است.

در نهایت پیکسل واچ در مدل های Wi-Fi و LTE با قیمت های پایه به ترتیب 350 و 400 دلار در دسترس خواهد بود. هنگام خرید این ساعت، خریداران به بند های فلورالاستومر قابل تغییر در چهار رنگ دسترسی خواهند داشت و سایر بند ها از جمله چرم، پنبه و بند بافته شده را باید جداگانه خریداری کنید.

تبلت پیکسل

تبلت گوگل پیکسل

گوگل در سال 2019 تبلت های اندرویدی را کنار گذاشت، اما در ماه می در رویداد I/O 2022 بازگشت و تبلت جدید این شرکت را پیش نمایش کرد. در نهایت، افراد حاضر در Mountain View با معرفی رسمی «تبلت پیکسل» در رویداد شب گذشته، جان تازه‌ای به تبلت‌های اندرویدی بخشیدند.

گوگل می‌گوید تبلت‌ها دستگاه‌هایی هستند که بیشتر در خانه استفاده می‌شوند، بنابراین در طراحی آن‌ها اصلاحاتی انجام داده‌اند. تبلت جدید گوگل از بدنه ای با روکش نانو سرامیک ساخته شده و دارای گوشه های گرد برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه و آسیب کمتر است. گوگل همچنین توضیح می دهد که تبلت ها اغلب جایی برای ایستادن در خانه ندارند، بنابراین دارای یک پایه مغناطیسی است که به عنوان یک بلندگو نیز عمل می کند، که تبلت را می توان به صورت بی سیم روی آن نصب کرد و شارژ کرد.

پایه شارژر تبلت گوگل پیکسل

تبلت Pixel در زمان اتصال دقیقاً شبیه Nest Hub Max به نظر می رسد و آن را به یک همراه هوشمند کامل برای خانه تبدیل می کند. پس از نصب، تبلت Pixel به شما امکان دسترسی آسان به کنترل‌های خانه هوشمند و دستورات صوتی Google Assistant را می‌دهد. علاوه بر این، می تواند به عنوان یک قاب عکس دیجیتال برای Google Photos عمل کند.

گوگل: تبلت پیکسل بهترین راه برای تجربه اندروید در تبلت است

این تبلت به همان تراشه Tensor G2 استفاده شده در سری پیکسل 7 مجهز شده است. از ویژگی ها و ویژگی های شخصی سازی شما برای نمایشگرهای بزرگ با پشتیبانی از صفحه نمایش و قلم تقسیم شده بهره می برد گوگل همچنین ادعا می کند که تبلت پیکسل “بهترین راه برای تجربه اندروید در تبلت” است. با وجود نکات ذکر شده، گوگل به معرفی مختصر این تبلت بسنده کرد و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. به نظر می رسد بزرگترین عضو خانواده پیکسل هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده است و باید تا سال 2023 منتظر اطلاعات فنی این تبلت و عرضه کلی آن باشیم.


گوگل با معرفی دستگاه های جدید از خانواده پیکسل نشان داده است که سعی دارد با هماهنگی زیر برند پیکسل یک اکوسیستم کامل ایجاد کند تا پازل یکپارچگی بین دستگاه های مختلف را تکمیل کند و مصرف کنندگان بیشتری را برای ورود به اکوسیستم خود تشویق کند. تلاش‌های داخلی Mountain View نشان می‌دهد که این شرکت به شدت با غول‌هایی مانند سامسونگ و اپل در بازار سخت‌افزار رقابت خواهد کرد.

نظر شما در مورد رویداد سخت افزاری گوگل چیست؟ به گفته شما کدام یک از محصولات عرضه شده در این رویداد جذابتر از بقیه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید