استاندار اردبیل: افق های منظر در الگوهای کشت کشاورزی ترسیم می شود



به گزارش ایرنا، سیدحمید عاملی، عضو شورای مدیریت منابع آب و کارگروه مناسب سازی کم آبی گفت: با توجه به تدوین سند جامع تحول بخش کشاورزی در استان اردبیل و توسعه الگوهای کشاورزی. با بهینه سازی مصرف آب، افق چشم انداز در الگوی کشاورزی به صورت عملیاتی ترسیم می شود.

وی در ادامه افزود: استان اردبیل باید از نظر الگوی کشاورزی برنامه ویژه ای برای جهاد کشاورزی داشته باشد و در مورد میزان و نحوه مصرف آب توجیهات کارشناسی لازم را به کشاورزان ارائه کند.

استاندار اردبیل گفت: در این راستا لازم است تخلفات رخ داده در بهره برداری بی رویه از آب شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش و رفع این تخلفات انجام شود.

آملی می گوید: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تبیین بهترین مدیریت و اطلاع رسانی آب مهم است و در این راستا باید اقدامات اساسی مورد نیاز کشاورزی استخراج و به اطلاع عموم برسد.

وی ادامه داد: اقداماتی که باید اجرا شود شامل حفظ منابع آب موجود، بازیابی آب و سازگاری با کم آبی است.

استاندار اردبیل گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پروژه های آبگرفتگی و مدیریت تالاب مطلوب نبوده و باید برنامه اقدام مناسبی از سوی منابع طبیعی در این زمینه ارائه شود.

آملی تاکید کرد: حمایت از ایده‌های دانش بنیان برای حفاظت از منابع آب و حفظ سفره‌های زیرزمینی ضروری است و باید برای حفظ استارت‌آپ‌ها و استفاده از ایده‌های نو در این بخش توجه شود.

در این جلسه چالش های مربوط به کم آبی و اقدامات و برنامه های اتخاذ شده برای مدیریت منابع آب استان اردبیل بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید