امواج وای فای باعث مشکلات ناباروری در مردان می شود


انواع وسایل الکترونیکی اعم از تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و انواع دستگاه های پخش و سایر ابزارها جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزی هستند، اما این ابزارهای مدرن مشکلاتی را نیز به همراه دارند که در نتیجه بیماری های ناشی از فناوری به یک معضل همه گیر تبدیل شده است. برای بسیاری این روزها انسان شده است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که هرگز گوشی خود را گم نمی کنید و لپ تاپ به بهترین دوست شما تبدیل شده است، باید بدانید که این دوستان و همراهان جدا نشدنی می توانند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورند که حتی ممکن است نتوانید آنها را جبران کنید.

1. حمله عصبی

روانشناسان می گویند که آنها کشف کرده اند که مشکل جدیدی به نام “نوموفوبیا” یا به سادگی “ترس از تحرک نداشتن” جوانان را به طور منظم و بیشتر از همیشه تحت تاثیر قرار می دهد. علائمی مانند اضطراب و سردرگمی زمانی رخ می دهد که این بیماران از تلفن خود جدا می شوند و نمی توانند رویدادهای جدید را در تلفن همراه خود بررسی کنند.

2. اسپرم ضعیف

یک مطالعه نشان داد که امواج وای فای به طور بالقوه می تواند به اسپرم آسیب برساند و از حرکت آنها جلوگیری کند و منجر به ناباروری مردان شود. دانشمندان هشدار می دهند که قبل از هر گونه نتیجه گیری به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما در عین حال در صورت خاموش شدن دستگاه ها، کودکان آسیبی نمی بینند.

3. سندرم بینایی کامپیوتری

خیره شدن به کامپیوتر برای یک ساعت برای چشمان شما خوب نیست: انجام این کار می تواند منجر به سندرم بینایی کامپیوتری از جمله خستگی چشم، سردرد و تاری دید شود. برای رفع مشکل، روشنایی مانیتور را کم کنید و مرتباً چشمک بزنید.

همچنین باید بدانید که خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش موبایل و کامپیوتر می تواند منجر به خشکی چشم و مشکلات بعدی شود. خوب است هر 15 دقیقه یکبار چشمان خود را از رایانه بردارید و به یک مکان دور نگاه کنید.

تلفن ها و لپ تاپ ها باعث 15 بیماری همه گیر می شوند

4. شش تاندونیت

متخصصان دست می گویند اخیراً گزارش های بیشتری از تاندونیت مچ دست به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن همراه و رایانه گزارش شده است. علائم هشدار دهنده این بیماری شامل گزگز یا بی حسی است.

بهترین کار پیشگیری است. برای این منظور سعی کنید در کار معمولی استراحت کنید. و هر 15 دقیقه به انگشتان خود استراحت دهید و به آرامی مالش دهید.

5. وضعیت بدنی بد

نشستن پشت میز در طول روز می تواند باعث کمردرد شود. یکی از مشکلاتی که نشستن و در یک حالت ماندن برای بدن ایجاد می کند، مشکل برخورد اعصاب است که مشکلی آزاردهنده است.

برای جلوگیری از این وضعیت، هر چند دقیقه یکبار موقعیت خود را تغییر دهید. از نشستن طولانی خودداری کنید و به طور منظم استراحت کنید، بدن خود را آرام کنید و پیاده روی کنید. می توانید در حالت نشسته دست ها و شانه ها را کشیده و بدن را به سمت بالا بکشید.

6. آرنج تلفن همراه

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران تلفن همراه با آن مواجه شوند، بیماری آرنج تلفن همراه یا شرایط عصب اولنار مربوط به تلفن همراه است. مهم نیست که تلفن همراه شما چقدر هوشمند باشد، آرنج تلفن همراه وضعیتی است که در آن افراد به دلیل خم شدن طولانی مدت آرنج مورد استفاده برای نگه داشتن تلفن همراه دچار آسیب عصبی در این قسمت از بدن می شوند.

اگر تلفن همراه خود را برای مدت طولانی در دست بگیرید، ممکن است احساس ناراحتی کنید. راه حل های ممکن استفاده از هدفون، میکروفون داخلی، هدست بلوتوث یا نگهدارنده تلفن است.

7. بیماری سایبری

سال هاست که محققان درباره این بیماری به مردم هشدار می دهند.این بیماری از اولین سالی که کامپیوترهای مدرن وارد خانه های مردم شد در لیست بیماری ها قرار گرفت. در حال حاضر افرادی که زمان زیادی را صرف استفاده از واقعیت مجازی (VR) می کنند، از این مشکل رنج می برند.

متأسفانه، VR در حال حاضر شامل تجربیات رایج تری مانند فیلم های سه بعدی و حتی نمایش نمایشگرهای HD در تلفن یا تبلت است. از علائم این بیماری می توان به حالت تهوع و سردرد اشاره کرد.

8. سوختگی ران

اگر از آن دسته افرادی هستید که لپ تاپ را روی پای خود نگه می دارید و برای مدت طولانی در این وضعیت می مانید، باید بدانید که لپ تاپ ها دوست پای شما نیستند و ران های شما را می سوزانند.

در واقع استفاده طولانی مدت از لپ تاپ روی پاها می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما باعث مشکلات پوستی شود. این علائم می تواند از راش هایی که پس از چند روز از بین می رود تا تغییر رنگ شدید متغیر باشد.

9. سندرم تونل کارپال

یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Musculoskeletal نشان داد افرادی که زمان (نه ساعت یا بیشتر در روز) را روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا کنسول‌های بازی می‌گذرانند، بیشتر در معرض درد دست و مچ هستند. این مطالعه به دنبال یک مطالعه بزرگتر است که استفاده از دستگاه های الکترونیکی را به عنوان 5 ساعت یا بیشتر در روز طبقه بندی می کند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگانی که از تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی استفاده می کردند، درد و ناراحتی شدید اسکلتی عضلانی را تجربه کردند.

10. پرخوری

شبکه های اجتماعی مملو از تصاویر جالب از غذاها، به خصوص غذاهای ناسالم و فست فودها هستند. آنها سرگرم کننده هستند، اما می توانند بر اشتهای شما تأثیر بگذارند. این وضعیت که پورنوگرافی غذایی نیز نامیده می شود، نه تنها ذاتاً افراد را به خوردن غذاهای ناسالم تشویق می کند، بلکه کاهش وزن، خوردن غذاهای سالم و ایجاد عادات غذایی خوب را برای این افراد بسیار دشوار می کند.

11. سبک زندگی کم تحرک

اکثر مردم زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به ایمیل‌ها در رایانه در محل کار یا تماشای تلویزیون در خانه می‌کنند و بیشتر اوقات در حالت نشسته هستند. و هر چه نقش تکنولوژی در زندگی پررنگ تر باشد، زمان بیشتری در یک موقعیت بی تحرک سپری می شود. سبک زندگی بی تحرک با خطرات جدی برای سلامتی از جمله خطر بیماری قلبی، کلسترول بالا، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها مرتبط است.

تلفن ها و لپ تاپ ها باعث 15 بیماری همه گیر می شوند

12. بیخوابی

زمانی که با تلفن همراه خود می گذرانید می تواند بر مدت زمانی که طول می کشد تا به خواب بروید و کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. نتایج پژوهشگران نشان می دهد کسانی که درست قبل از رفتن به رختخواب از تلفن همراه استفاده می کنند بیشتر در معرض کیفیت خواب پایین هستند.

13. التهاب گردن

نمی توان از بیماری های ناشی از تکنولوژی و بیماری های شغلی نام برد، اما در مورد مشکلات گردن چیزی نگویید. خیره شدن به تلفن همراه در تمام طول روز به گردن شما استرس وارد می کند، زیرا گردن شما در واقع سه سر اسپرم شما (4 تا 7 کیلوگرم) را نگه می دارد.

ماندن در این وضعیت برای مدت طولانی فشار بیشتری را به عضلات وارد می کند که در نهایت می تواند منجر به درد گردن یا کشیدگی عضلات شود. اگر مدام بر این وضعیت استرس دارید، مشکلات بدتری در انتظار شماست.

آرتریت گردن یک مشکل رایج برای افرادی است که ساعت های طولانی را پشت کامپیوتر می نشینند. این موضوع نه تنها مختص خور نوازی است، بلکه حتی دانشجویان و اساتید دانشگاهی را که ساعت های طولانی را با کامپیوتر برای تحقیق و مطالعه می گذرانند، آزار خواهد داد.

14. از دست دادن شنوایی

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید صدای هدفون خود را فقط برای گوش دادن به موسیقی زیاد کنید. شاید صدای اطراف را از بین ببرد و شما وارد حس موسیقی شوید، اما باید بدانید که این یک عمل نامناسب و خطرناک است.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند می تواند به گوش شما آسیب برساند و حتی باعث کاهش شنوایی شود. او توصیه می کند که صدا را در حالت نیمه رها کنید. این وضعیت همچنین منجر به وزوز گوش می شود که به عنوان صدای زنگ در گوش توضیح داده می شود.

15. سرطان

در مطالعات انجام شده توسط برنامه ملی سم شناسی محیطی، محققان موش ها را به مدت 2 سال (حدود 70 سال برای انسان) در معرض امواج فرکانس رادیویی (RFR) منتشر شده از تلفن های همراه قرار دادند. نتایج با حداکثر نوردهی مجاز در تلفن‌های همراه تا 4 برابر آن رتبه‌بندی شدند

محققان همچنین تومورهای قلبی به نام شوانوما را در موش‌های نر پیدا کردند که از تابش تلفن همراه دورتر بودند. اگرچه این تومورهای خاص به ندرت سرطانی می شوند و RFR نمی تواند با آسیب رساندن به DNA باعث سرطان شود، این نگرانی وجود دارد که این امواج می توانند بافت انسان را به گونه ای تغییر دهند که باعث سرطان شود.

تلفن ها و لپ تاپ ها باعث 15 بیماری همه گیر می شوند

سخن پایانی با کاربران فناوری

با وجود تمام مشکلات ناشی از استفاده طولانی مدت از گجت های هوشمند که برخی از آنها را هرگز نمی توان جبران کرد، آیا فکر می کنید هنوز ارزش وقت گذاشتن طولانی در شبکه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسانی را دارد که برای شما مفید نیستند؟ اگر فکر می کنید به این دستگاه های هوشمند معتاد هستید، اولین قدم این است که مشکل را بپذیرید و سپس برای رفع و درمان آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید