بولتون ترور پوتین را گزینه ای روی میز آمریکا می خواند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره احتمال استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین هشدار داد و مدعی شد که این امکان وجود دارد که واشنگتن پوتین را بکشد. .

بولتون در یک مصاحبه رادیویی LBC بریتیش نیوز در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده این قدرت را دارد که رهبر فعلی کشوری را در موقعیتی مشابه پوتین برکنار کند، گفت که رئیس جمهور روسیه باید بداند که “احتمالاً این به سرعت اتفاق نمی افتد، اما او مسئول خواهد بود.”

وی مدعی شد: من با این جمله که نمی توانیم او را بگیریم موافق نیستم و فکر می کنم او (پوتین) این را می داند.

بولتون در ادامه ادعاها و اظهارات وقیحانه خود مبنی بر تایید فعالیت های تروریستی آمریکا در سراسر جهان به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمریکا اشاره کرد و مدعی شد زمانی که واشنگتن به رسمیت شناخته شود. کسی که تهدیدی برای ایالات متحده محسوب می شود، او را برکنار می کند.

ادعای نگران کننده بولتون توسط رهبران این حزب مطرح شده است J7اوکراین هشدار داده است که هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای عواقب جدی در پی خواهد داشت.

قله J7 سه شنبه با حضور دکتر ولودیمیر زلنسکی، ریاست جمهوری اوکراین به صورت مجازی برگزار می شود. این نشست یک روز پس از آن برگزار می شود که روسیه حملات موشکی سنگینی را به شهرهای اوکراین از جمله کیف انجام داد.

در ژانویه 2020 سردار سلیمانی و حمله به دستور رئیس جمهور آمریکا یعنی ترامپ پهپاد، به شهادت رسید. سپاه پاسداران ایران نیز مواضع آمریکایی ها در این پایگاه را تلافی کرد عین الاسد هدف قرار دادن عراق با حملات موشکی

خالی از لطف نیست بدانید که دو روزنامه نگار آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر کرده اند، نوشته اند که ترامپ پس از کشته شدن سردار سلیمانی در یک تجمع خصوصی گفته است که از کشته شدن توسط ایران بسیار می ترسم.

دیدگاهتان را بنویسید