دشمنان می خواهند با ایده ایران مستقل و قدرتمند مقابله کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی بعدازظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت بهکی در دانشگاه حکیم سابجواری با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار داشت: دشمن می خواهد با ایده ایران مستقل، آباد و قدرتمند مقابله کند، چرا که از وجود یک ایران قوی و توسعه یافته می ترسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دشمنان با میدان دادن به رسانه های فارسی زبان در صدد ایجاد ناامنی هستند اما باید بدانند که پایداری و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی زاییده خون شهدا و وحدت ملی است.

وی با اشاره به شخصیت ابوالفضل بهکی گفت: بهکی با شخصیت منحصر به فرد خود نقش بسزایی در ترویج زبان فارسی به عنوان زبان هویتی ایران داشت.

اسماعیلی همچنین گفت: ابوالفضل بهقی با نوشتن تاریخ بهقی خدمت بزرگی به زبان فارسی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ بهاقی و شاهنامه فردوسی کتاب‌های بزرگی هستند که به زبان فارسی مقام و منزلت و تعالی بخشیده‌اند.

وی گفت: شهرستان سبزوار جدای از حضور مشاهیر فراوان، در قالب حرکتی همیشگی است. یافت مهمترین حکومت بعد از آن اهل بیت مذهب بودآ) نقش ایفا کرد.

اسماعیلی افزود: مقاومت و حماسه تاریخی مردم این سرزمین در پیروزی بر متجاوزان به عنوان نقطه درخشانی در تاریخ این مرز و بوم می درخشد که نتیجه آن برپایی دولت بزرگ اسلامی بود.

دیدگاهتان را بنویسید