دوره مهارت های زندگی دانشجویی برای 90 دانشجو ارائه می شود


با توجه به اهمیت و ضرورت ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی رشدی و پیشگیرانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی، مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، دوره آموزشی مهارت های زندگی دانشجویی را برای کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ارائه می کند.

به گزارش ایسنا، اهداف واحدهای درسی فوق، آشنایی دانشجویان با ماهیت زندگی دانشجویی، مقابله با چالش های زندگی دانشجویی، آموزش مهارت های تحصیلی، توسعه خودشناسی و شایستگی، مراقبت از خود، حوزه های ارتباطی و اجتماعی است. مهارت های مقابله ای، مهارت های معنوی، آمادگی برای ازدواج، ورود به دنیای کار و آمادگی برای یافتن شغل و همچنین پیشگیری از آسیب هایی مانند وارد شدن به روابط آسیب زا، مقابله با مصرف مواد روانگردان، پیشگیری از سوء استفاده، سازگاری و مقابله با مسائل خانوادگی ، روابط خطرناک عدم وارد شدن، شناختن و برخورد با حالات نامطلوب روحی و عاطفی. همچنین، یادگیری شجاعت مقابله با استرس و شجاعت نه گفتن.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401، 60 کلاس آموزش مهارت های زندگی دانشجویی برای کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی در گروه های آموزشی مختلف با حضور 27 استاد برگزار و تشکیل شد.

اساتید رشته های فوق قبل از حضور در کلاس ها در مرکز مشاوره نیز در دوره های مهارت افزایی شرکت می کنند و در طول ترم تحصیلی زیر نظر استاد راهنما (راهنما) بالینی می باشند. جلسات بین اساتید موضوعی و اساتید راهنما هر ماه برگزار می شود. بر این اساس دانشجویان مشکل دار در طول ترم تحصیلی شناسایی و در صورت تمایل به مرکز مشاوره ارجاع می شوند.

کلاس های مهارت های زندگی به صورت کارگاهی و مشارکت گروهی برگزار می شود.

دوره مهارت های زندگی دانشجویی برای 90 دانشجو ارائه می شود

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید