ایلان ماسک اکانت توییتر دونالد ترامپ را فعال کرد


الون ماسکمالک جدید توییتر دیروز شروع به بازگرداندن برخی از حساب های توییتر معلق کرد، اما برای رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ او تصمیم گرفت نظرسنجی انجام دهد تا نظرات کاربران را در مورد بازگرداندن حساب خود دریافت کند. اکنون پس از پایان این نظرسنجی، حساب دونالد ترامپ که از ژانویه 2021 مسدود شده است. دوباره فعال شده است.

پس از تکمیل این نظرسنجی که دکتر 15 میلیون نفر با حضور ایلان ماسک در یک توییت او از فعال شدن مجدد حساب کاربری ترامپ خبر داد. حالا حساب کن دونالد ترامپ واقعی رسما فعال است و توییت های قبلی دونالد ترامپ قابل مشاهده است.

ایلان ماسک بازیابی حساب کاربری دونالد ترامپ را بررسی می کند

در حالی که ایلان ماسک پس از خرید توییتر اعلام کرد که می‌خواهد شورایی برای نظارت بر محتوا و تصمیم‌گیری درباره بازگرداندن حساب‌های مسدود شده توییتر تشکیل دهد، اکنون حساب دونالد ترامپ را بدون چنین شورایی، از جمله نظرسنجی، دوباره فعال کرده است.

توییتر ماسک دیروز تصمیم به انجام یک نظرسنجی گرفت و 15 میلیون نفر در آن شرکت کردند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، 51.8 درصد موافق بازگشت دونالد ترامپ به توییتر هستند و 48.2 درصد نیز نمی خواهند اکانت رئیس جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی فعال باشد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، تفاوت بین طرفداران و مخالفان کم است و البته نمی دانیم در بین آنها چند ربات وجود دارد. بنابراین بخشی از نتایج فوق ممکن است ناشی از فعالیت ربات باشد. در هر صورت، به گفته ماسک، 134 میلیون نفر این نظرسنجی را مشاهده کردند که از این تعداد 15 میلیون نفر یا 11 درصد از جمعیت در آن شرکت کردند.

در حال حاضر نمی دانیم که ایلان ماسک واقعاً به دلیل نتایج این نظرسنجی تصمیم به فعال سازی حساب توییتر دونالد ترامپ گرفته است یا از قبل چنین برنامه ای داشته است. به عنوان مثال، در پایان سال گذشته، مالک جدید توییتر طی یک نظرسنجی از کاربران درباره فروش 10 درصد سهام خود در تسلا سوال کرد و پس از نتایج مثبت این نظرسنجی، اقدام به فروش سهام خود کرد. با این حال، وال استریت ژورنال گزارش داد که مدیرعامل تسلا دو ماه قبل از نظرسنجی تصمیم به فروش سهام گرفته است.

حساب کاربری دونالد در 8 ژانویه 2021 پس از هجوم هواداران وی به کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه به حالت تعلیق درآمد. از آن زمان تا امروز که کاربران اکانت توییتر رئیس جمهور سابق آمریکا را باز می کنند، با پیامی مبنی بر تعلیق اکانت ترامپ یا «حساب تعلیق شده» مواجه می شوند. اما اکنون این حساب فعال است.

دونالد ترامپ پس از مسدود کردن حساب رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه های اجتماعی توییتر حقیقت اجتماعی است پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و شایعه بازگشت ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که شبکه اجتماعی خود را ترک نخواهد کرد. حتی دونالد ترامپ دیروز از پیروانش خواست رای ایلان ماسک را بگیرند، اما او در Truth Social است.

باید منتظر ماند و دید که آیا دونالد ترامپ دوباره استفاده از توییتر را آغاز خواهد کرد یا خیر. علاوه بر این، ما نمی دانیم تصمیم اخیر ایلان ماسک چه تاثیری بر آینده توییتر خواهد داشت. در حال حاضر این شبکه اجتماعی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی ناشی از اخراج گسترده کارکنان. حتی خدمات جدید آبی توییتر 8 دلار آن هم مشکلات خاص خودش را داشت.

به گفته برخی از کارمندان قدیمی توییتر، این شبکه اجتماعی تنها چند هفته دیگر دوام خواهد آورد، اما احتمالاً با بازگشت اکانت دونالد ترامپ، وضعیت بهتر خواهد شد، اگرچه احتمال بدتر شدن وضعیت و سقوط احتمالی توییتر وجود دارد. برای افزایش سرعت



دیدگاهتان را بنویسید