تولید صنعتی ایتالیا در حال کاهش است



تولید صنعتی اکتبر ایتالیا برای دومین ماه متوالی بیش از حد انتظار کاهش یافت.

داده ها نشان می دهد که سه ماهه چهارم شروع بدی داشته است و به ترس از رکود دامن می زند، به طوری که تولید صنعتی ایتالیا در اکتبر پس از کاهش ماه قبل، بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

مرکز ملی آمار ایتالیا اعلام کرد تولید صنعتی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر 1 درصد کاهش یافته است. نظرسنجی رویترز از 14 تحلیلگر حاکی از کاهش 0.4 درصدی است. داده های سپتامبر کمی اصلاح شد تا 1.7 درصد کاهش ماهانه را نشان دهد که از منفی 1.8 درصدی که در ابتدا گزارش شده بود، کمتر است.

با این حال، مرکز ملی آمار ایتالیا اعلام کرد که در سه ماه منتهی به اکتبر، همچنان 0.3 درصد نسبت به دوره می تا ژوئیه افزایش داشته است. تولید کالاهای مصرفی، کالاهای واسطه ای و انرژی در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که کالاهای سرمایه گذاری افزایش یافت.

تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه قبل به دلیل افزایش تقاضای داخلی 0.5 درصد رشد کرد، اما وزارت خزانه داری پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه جاری و سه ماهه اول سال آینده کاهش یابد. دولت این کشور نرخ رشد را در سال جاری 3.7 درصد پیش بینی کرده است که به سرعت کاهش می یابد و در سال 2023 به 0.6 درصد می رسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید