مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری خواهان قرار گرفت


با گذشت چندین روز از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، سرانجام جمهوری خواهان آمریکایی توانستند 218 رای لازم را برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به دست آورند.

به گزارش ایسنر، به نقل از روزنامه گاردین، آخرین آمار از انتخابات 8 نوامبر آمریکا نشان می دهد که جمهوری خواهان آمریکایی 218 کرسی به دست آورده اند. شمارش آرا همچنان ادامه دارد، اما عملاً کار حزب برتر این مجلس قطعی می شود.

در دو سال اول ریاست جمهوری جو بایدن، دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست داشتند. در جریان این انتخابات، دموکرات ها با کسب 50 کرسی توانستند دوباره کنترل سنا را به دست بگیرند. با این حال، انتخابات سنای ایالت جورجیا به دور دوم تمدید شد و قرار است در 6 دسامبر برگزار شود.

با این حال، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، که رئیس سنا نیز می‌باشد، رای تساوی را دارد و در صورت تساوی به نفع حزب دموکرات خود عمل می‌کند. اختلاف رای بین دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه در این ایالت بسیار نزدیک است و دموکرات ها برای کسب این کرسی ناامید نیستند.

در انتخابات مجلس نمایندگان، اگرچه جمهوری خواهان تنها چند کرسی در این مجلس از آن خود کردند، اما با همین اکثریت ساده می توانند مانع از برنامه بایدن شوند و کار را برای رهبر 79 ساله آمریکا سخت کنند.

در جریان انتخابات میان دوره ای امسال، تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان، 35 کرسی از 100 کرسی سنا و 36 کرسی برای فرماندار ایالات متحده مورد تصاحب قرار گرفتند.

از آنجایی که انتخابات میان دوره ای آمریکا به طور سنتی حزبی است، این به معنای بهترین عملکرد هر یک از احزاب در 20 سال گذشته است. از سال 2002، جمهوری خواهان در زمان جورج دبلیو بوش در هر دو مجلس کنگره پیروز شدند.

با این حال، حتی اکثریت محدود جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان می تواند برای بایدن دردسر ایجاد کند. دستور کار قانونگذاری او عملاً مسدود خواهد شد و جمهوری خواهان برای نظارت بر کار دولت واشنگتن به شدت فشار خواهند آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید