بازگشت «شبی در تهران» به شهرزاد/ هنرمندان روبروی هم! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



این برنامه به کارگردانی شایان مصطفی استیک شب مهر در تهران که قرار است بار دیگر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود، درباره اجرای مجدد این نمایش به خبرنگار گفت: اجرای این نمایش حدود یک ماه پیش در تماشاخانه شهرزاد به پایان رسید و قرار است این نمایش دوباره روی صحنه برود. . به لطف تماشاگران و درخواست هایشان در 7 ژانویه با گروهی جدید روی صحنه بروید افزونه این اجرا یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتم نمایش را دوباره روی صحنه ببرم.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل ادامه نمایش این است که می خواستم به بازیگران جدید فرصت بازی بدهم زیرا بازیگران و هنرمندان زیادی داریم که علاقه مند به کار هستند اما هیچکس به آنها پیشنهاد مناسبی نمی دهد. نکته دیگر این است که معتقدم هنر در جامعه فرهنگ سازی می کند پس چرا باید متوقف شود. مثلاً خانم گلاب آدینا نمایششان را روی صحنه بردند اما بعد از اجرای ایشان چه کسی تئاتر را زنده نگه می دارد و اجرا می کند؟ من یک بار خودم را نشان دادمیک شب من «در تهران» را در شرایط بسیار نامناسبی روی صحنه بردم و کارم را انجام دادم، اما با استقبال خوبی مواجه شدم و به همین دلیل نمایش را دوباره برای بازیگری آماده کردم و خوشبختانه مدیریت تئاتر شهرزاد خیلی حمایت کرد تا قرارداد جدیدی با ما ببندد. پس فرصت کار ما دوباره اجرا شد.

این کارگردان تئاتر درباره واکنش‌های منفی به نمایش‌های تئاتر گفت: این روزها شرایطی به وجود می‌آید که خود هنرمندان در مقابل هم قرار می‌گیرند و با هم دعوا می‌کنند. مردم باید بدانند که مثلاً از اجرای تئاتر چه آسیبی می بینند چه زمانی همین تئاتر می تواند فرهنگ سازی کند و الگوی سینما را رقم بزند. از زمانی که شروع به کار در تئاتر کردم، به «هنر برای هنر» اعتقاد داشتم. صنعت من امرار معاش کرده‌ام، اما اول از همه به هنر اهمیت می‌دهم، بنابراین با وجود اینکه پیام‌های توهین‌آمیز برای اجرای نمایش دریافت کردم، تصمیم گرفتم به خاطر هنر به کارم ادامه دهم. دهم.

مستوفی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اکنون شرایط زندگی ما با چند ماه پیش بسیار متفاوت است اما معتقدم باید با این شرایط روبرو شویم و باید با انتقاد همه دست به دست هم دهیم. در مورد وضعیت کشور. برای مثال، روزها باعث می‌شوند تا چه مدت می‌توانید در برابر گرسنگی مقاومت کنید. تئاتر مانند گرسنگی است و باید برای بقا فعال بماند.

نمایش دادن”یک شب در تهران.» لاغر به کارگردانی شایان مصطفی از 18 آذر تا 22 بهمن در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

بازیگران به ترتیب نمایش می دهند نامه الفبای میترا اکبری، ابوالفضل حضرتی، نیلوفر ذوالفقاری، سارا سیرتی، شایان مصطفی، کارمانیا میرا احمدیکروش محمدرضا، مهرزاد نیکنام، طاها نوری.

در توضیحات این نمایش آمده است: داستان نمایش در اداره پلیس شهری در بحبوحه جنگ جهانی دوم و تاثیر آن بر ایران می گذرد. در حالی که تهران به دلیل حضور متفقین شلوغ و آشفته می شود و سران کشورهای متخاصم در مورد آینده سیاسی ایران تصمیم می گیرند، تعدادی مظنون که برخی از آنها اتباع خارجی هستند به اداره پلیس آورده می شوند. . نمایش با استفاده از سبک کمدی و با نگاهی به تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در اوایل دهه بیست و فرهنگ مردم کوچه و بازار سعی در ارائه شرایط و شرایط تهران در آن زمان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید