روند اجرای این قانون درباره دارایی های غیرقانونی مسئولان گروه شهید دیالمه مجلس در حال بررسی است.



رئیس فراکسیون شهید دیالمه شورای اسلامی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور از بررسی روند اجرای قانون اموال و دارایی های غیرمجاز مسئولان و مسئولان در جلسه این فراکسیون خبر داد.

ملک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه فراکسیون شهید دیالمه شورای اسلامی، اظهار کرد: این جلسه با حضور در جلسه با محوریت پیگیری های فراکسیون در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد برگزار شد. در مورد قوه مقننه رئیس جمهور موضوع این جلسه پیگیری اجرای قانون مربوط به اجرای اصل 49 قانون اساسی بود. این قانون در سال 1363 برای رسیدگی به اموال نامشروع در حکومت شاهنشاهی به تصویب رسید و در سال 1398 تکمیل شد.

وی همچنین گفت: بر اساس الحاق این قانون، هر گونه اموالی که در سال های مختلف پس از انقلاب به دلایل و ادله غیرقانونی از سوی مقامات مختلف به دست آمده باشد، توسط دادستانی کل کشور رسیدگی و اموال مسترد می شود. در خزانه

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: اصلاحات این قانون در زمان حجت الاسلام رئیسی ابلاغ شد و آیین نامه اجرایی آن توسط قوه قضاییه تهیه و ابلاغ شد.

رئیس فراکسیون شهید دیالمه مجلس با بیان اینکه درصدد اجرای این قانون در مجلس هستیم، گفت: طبق قانون هر سال باید قانون برای اجرا و پیگیری به مجلس ارائه شود. گزارشی تهیه کنید و به آن رسیدگی کنید. بر اساس ماده 25 قانون اجرای اصل 49، قوه قضائیه موظف است حداقل سالی یک بار علاوه بر گزارش تفصیلی به شورای اسلامی، نحوه اجرای آیین نامه های مقرر در آن را به اطلاع عموم برساند. فصل.

وی در ادامه تاکید کرد: این جلسه را در راستای نظارت مجلس و اجرای قوانین مبارزه با فساد و شفافیت در حوزه اموال و دارایی ها، اعتمادسازی عمومی، مقابله با ثروت های نامشروع هر چند محدود برگزار کردیم. با. این جلسه را برای پیگیری اجرای اصل 49 در گام اول برگزار کرده‌ایم و در گام نظارتی بعدی مطالبه رئیس کل دادگستری و رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای این قانون طبق متن مترقی آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید