«رستم و سهراب» و صحنه میهن پرستانه در تئاتر شهر / چشم انداز مالی نداریم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



این برنامه را رضا حسنخانی کارگردانی می کندرستم مهر درباره نمایش «ای سهراب» که از یکشنبه 29 آذرماه در کارگاه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود به خبرنگار گفت: این نمایش برگرفته از شاهنامه فردوسی است. در واقع، بخش انضباط اثر برگرفته از شاهنامه و نثر آن به قلم داریوش نصیری و مرتضی وخیلیان است.

وی ادامه داد: «رستم و سهراب» 3 شخصیت دارد و یک راوی بازی این شخصیت ها را بر عهده دارد. همچنین خسروی است.

دکتر حسن خانی در مورد روند تولیدرستم و سهراب توضیح داد: نزدیک به یک سال است که تمرین می کنیم و بسته به شرایط و اتفاقاتی که پیش می آمد، تمرینات را سپری کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم نمایش را روی صحنه ببریم.

کارگردان”رستم و سهراب» درباره اجرای عمومی این نمایش در شرایط کنونی تاکید کرد: نگاه نمایش، میهن دوستی نسبت به ایران است و به همین دلیل اجرای این نمایش را در شرایط فعلی انتخاب کردیم، مشکلات مختلفی از اقتصادی گرفته تا مشکلات دیگر داریم. نباید راحتی وطن پرستی خود را فراموش کنیم. من این نگاه وطن پرستانه را خیلی دوست دارم آ ارائه وضعیت موجود در صحنه تئاتر و کمک به معرفی آثار ماندگاری مانند شاهنامه فردوسی به جوانان.

وی در پایان سخنان خود درباره وضعیت تامین مالی هزینه های تولید صحبت کرد.رستم و سهراب»، تصریح کرد: تیم ما رو در رو است قلب کار کرده و نگاه کن مالی ما آن را نداشتیم، می‌دانستیم که در سناریوی فعلی نمی‌توانیم به باکس آفیس نگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید