از زمان رکود اقتصادی، فروش آنلاین محصولات اپل در ترکیه ممنوع شده است


اپل در پی تشدید بحران اقتصادی، فروش تقریباً تمامی محصولات خود را در ترکیه به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت هنوز بیانیه رسمی منتشر نکرده است، اما گزارش ها حاکی از آن است که فروش آنلاین اپل به دلیل بحران اقتصادی تعطیل خواهد شد.

اگرچه وب سایت اپل ترکیه همچنان در دسترس است و محصولات مختلف این شرکت را نشان می دهد، اما مشتریان نمی توانند این محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند. این حالت تقریباً در تمامی دستگاه های اپل دیده می شود و خرید آنها برای کاربران غیرممکن است.

تورم در ترکیه به حدود 20 درصد رسیده و لیر نیز روز گذشته 15 درصد کاهش یافته است. رجب طیب اردوغان دو روز پیش اعلام کرد که همچنان طرفدار کاهش نرخ سود بانکی است. این در حالی است که لیر در برابر دلار آمریکا به 13.44 لیر در هر دلار رسیده است. لیر از ابتدای سال تاکنون 45 درصد از ارزش خود را از دست داده است که 22 درصد کمتر از هفته گذشته است.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. با این حال، با توجه به شرایط فعلی، فروش مجدد کالاها به این زودی ها عادی به نظر نمی رسد. در حال حاضر اپل باید منتظر اعلام رسمی باشد.

دو سال پیش قیمت هر دلار آمریکا 5.6 ​​لیر بود، اما در چند وقت اخیر اندکی کاهش یافته است. کارشناسان درگیری های ژئوپلیتیکی، کاهش ذخایر و افزایش بدهی را مقصر می دانند. اما شاید مهم ترین عامل، عدم تمایل بانک به افزایش نرخ بهره برای مهار تورم فزاینده بود. اردوغان امیدوار است این استراتژی به افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری و افزایش اشتغال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید