مفهوم حقوق بشر بسیاری از مشکلات حقوق بشری را حل می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی مدیران رسانه های دولتی و معاونت امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر رئیس کل دادگستری جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه، سوم آذرماه) برگزار شد. 1400) در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

کاظم غریب آبادی در دیدار با مدیران رسانه ها برای بررسی پیشرفت های اخیر ایران در زمینه حقوق بشر، موضوع حقوق بشر را یکی از مهم ترین و حساس ترین موضوعات بین المللی خواند و از برخی کشورها به دلیل استفاده از حقوق بشر انتقاد کرد. وی گفت: «من همیشه تاکید کرده‌ام که با وجود اینکه طرف هیچ معاهده حقوق بشری نیستیم، اما به دلیل اصول دینی، قانونی و اخلاقی خود موظف به رعایت الزامات حقوق بشری هستیم.

وی با اشاره به مبانی دینی و فصل سوم قانون اساسی کشور که به حمایت از حقوق ملت ایران اختصاص دارد، تلاش های این ستاد را در حمایت از حقوق مردم تحت عنوان «مردم» تشریح کرد. . حقوق در عرصه داخلی و بین المللی “. مفهوم حقوق بشر، در این صورت بسیاری از مشکلات و مسائل قابل حل است.

پوریست بار دیگر بر اهمیت حقوق بشر تاکید می کند و تاکید می کند که حقوق بشر در مسائل سیاسی، مدنی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معنادار است و بر لزوم همکاری سایر قوا در این زمینه تاکید می کند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به جدیت ستاد در پیگیری احقاق حقوق مردم در قوه قضائیه و سایر قوا، از اصلاح رویه های شناسایی مشکلات و مسائل مردم در حقوق بشر خبر داد. مرکز فرماندهی.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر لزوم حفظ وحدت و همبستگی رسانه ها در دفاع از منافع ملی و مقابله با فشارهای تبلیغاتی و سیاسی غرب تاکید کرد و از سیاست های دینی و اخلاقی گزارشگر ویژه حقوق بشر انتقاد کرد. تاسیس شد، گفت: از سوی دیگر علاوه بر پیگیری فعالانه نقض حقوق بشر در سایر کشورها، باید بستر لازم را برای برخورد فعال و به موقع رسانه ها با فعالیت های مخرب در این کشورها فراهم کنیم.

احمد بینائو، مشاور دبیر ستاد حقوق بشر، از نقش موثر رسانه ها در انتقاد از این سیاست صحبت کرد. مخرب دولت های غربی و همچنین ستاد برای حمایت از ستاد، تقویت ارتباطات و اطلاع رسانی لازم به رسانه ها اعلام آمادگی کرده اند.

علاوه بر کاظم غریب آبادی دبیر و احمد بینا، ایمان شمسایی مشاور دبیرکل حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و علیرضا شیر وی. در این نشست مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

تاکید بر تقویت ارتباط ستاد حقوق بشر و سایر دستگاه های تخصصی کشور با رسانه ها، استفاده بیشتر از توانمندی های رسانه های خصوصی، لزوم حفظ انسجام رسانه ای برای حفظ منافع ملی، تقویت رسانه ملی غیرفارسی زبان و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای بین‌المللی از جمله مواردی که مدیران رسانه‌ها بر آن تأکید کردند، لزوم ارائه پیوست‌های رسانه‌ای برای اکثر تخصص‌های دانشگاهی و سازمان‌های غیردولتی و برنامه‌های مهم ستاد حقوق بشر بود.

دیدگاهتان را بنویسید